søndag 22. juli 2012

Barnets første vinter(strikka)støvler UGGs

Kalenderen viser 22.juli, det er sommer - sånn offisielt, selv om værgudene ikke er helt på vår side. Derfor gjør det liksom ikke noe at jeg har strikket vinterplagg til vesla - UGGs, eller i det minste et forsøk på.

Er viktig at vesla ikke fryser på de små føttene når hun i desember begynner i barnehagen. Derfor ville jeg at hun skulle få noe som lignet på UGGs, når jeg sier lignet så skjønner dere det av bildet. Jeg brukte for det første feil pinnestørrelse, 5 istedet for 4 og tjukkere garn enn det som stod i oppskriften. Da jeg begynte å strikke var jeg sikker på at jeg hadde pinne 4, men da jeg så hvor stor den første sokken ble, måtte jeg dobbeltsjekke - og joda. En størrelse opp betyr at de ble kjempestore, og passer aldeles ikke for vesla, før hun er tja, kanskje 4. Derfor skal jeg tove de, kanskje de da vil passe....noe jeg selvfølgelig håper.

Strikket de lengre enn i oppskriften sånn at de kan brettes ned eller bare ha de lange. Blir sikkert bra uansett.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar