fredag 11. januar 2013

Med blanke ark og fargestifter tel...

God overstått jul  og godt nytt år- jeg håper at de fleste kom seg gjennom julen uten nevneverdige plager. Jeg vet dessverre at 16-17 personer gjorde det ikke etter at de var hos meg 22.desember for gløgg og pepperkaker. Lillejulaften falt 3 personer for omgangssyken, og julaften ble flere syke, og i dagene som har fulgt har flere og flere meldt ifra om sykdommen som de fikk med seg hjem etter lørdagens førjulskos hos meg. Når så mange ble smittet direkte eller indirekte (smittet av personer som var der og som ble syke, men som selv ikke var der), må jeg få kalle dette en lokal epidemi. Jeg ble lei meg da jeg hørte om en som skulle være helt alene julaften etter en samtale med legevakta: "Den beste julegaven du kan gi din familie i år, er å holde deg hjemme alene". Av hensyn til de andre, gjorde han det.

Et nytt år betyr også nyttårsforsett - løfter til seg selv om å forbedre, gjøre mer, gjøre mindre alt ettersom man føler for det. Jeg skal "være" mer....enkelt og greit....det er nok lettere enn å love noe man bryter innen den første måneden er over. Nyte mer av nuet - de små øyeblikkene som man har så lett for å ta for gitt. Jeg vil omgi meg med positiv energi, venner og familie - sette mer pris på det jeg har og de jeg har rundt meg.

Et nytt år og flere muligheter....dager som skal fylles, bøker som skal leses, ting som skal strikkes, gleder som skal deles...Håper dette året oppfyller deres ønsker og gir dere mange gode gleder.


Livet byr på mere spenning,
fart og fest og mang en vending.
Her er dagen, her er året!
Pakk det opp og sett av gårde!
-Kjerstin Aune - 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar