tirsdag 29. mai 2012

Strikkesirkelen

Som jeg har nevnt tidligere (tror jeg) er jeg med i en lesesirkel (Dødens Sirkel, DS), og juniboka er Strikkesirkelen av Ann Hood. Denne boken har vi blitt anbefalt av ei i strikkekafeen jeg også deltar på, og siden en del av oss som er i DS også strikker, må vi jo nesten lese den.

Mona har allerede lest boka ferdig, og inspirert av boken, har hun lansert ideen om å strikke lapper á 30x30cm, én i mnd over 12måneder. Dette vil da bli et teppe. Hun legger ut et nytt mønster den 1. i hver måned, så vi andre vet jo ikke hva som vil komme. Teppet vil da bestå av ulike mønstre.

Jeg er skikkelig ivrig på å strikke for tiden, har egentlig ikke nok timer i døgnet, og har selvfølgelig sagt ja til å være med på dette prosjektet.



Det nærmer seg 1.juni og oppstart, så jeg har idag vært hos Frøken Sofie for å kjøpe garn. 12 nøster med Alfa er nå kjøpt inn - 12 ulike farger! Skal være litt "vill" og fikk de i butikken til å velge ut 12 farger for meg.

Hun som ekspederte meg ble veldig nysgjerrig da jeg sa jeg ikke visste hva slags mønster jeg skulle strikke, bare at det om et år, vil bli et teppe. Dette er jo ganske spennende.

Nå gjenstår det da bare å se om jeg klarer å fullføre, eller om jeg strikker på to samtidig. Har nemlig fått det for meg at jeg vil ha et tynnere teppe også. Alfa garnet et ganske tykt og jeg kunne tenkt meg et teppe som man kan bruke på kjølige sommerkvelder ute på terrassen.

Om noen har lyst til å hive seg med dette strikkeprosjektet, er det bare å ta kontakt, så vil jeg legge dere til på facebooksiden hvor prosjektet legges ut.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar