fredag 1. februar 2013

Når ting ikke blir som planlagt...

Når man ser for seg noe, planlegger noe, og resultatet ikke blir som man hadde forestilt, da har man 2 valg. Enten forkaste resultatet eller gjøre det beste ut av det. Jeg begynte i høst, på en Dorthe-genser til eldstesnuppa mi. Den skulle strikkes i størrelsen 10-12år (joda, større enn nødvendig, men hun er jo "høy" for alderen) og jeg strikket og strikket. Fulgte oppskriften om færre masker på armer og kropp...delene ble liggende leeenge før jeg tok motet til meg og satte den sammen. Joda, jeg syntes den så stor ut, men tenkte at en stor genser, en stor kosegenser, er kjekt å ha.

Genseren passer til meg!!! Vel, joda, litt for liten til meg, men jeg får den på meg, den er jo tross alt tøyelig. Men på Daniela så er den aaaltfor stor....om 2 år, vil den fortsatt være for stor, tror jeg :( Min første tanke var å ta opp hele genseren, og strikke den på nytt, men den tanken slo jeg fort fra meg - grøsser bare ved tanken på å strikke den på nytt - er jo sååå kjedelig å strikke på -  et uendelighetsprosjekt. Så, Daniela får ha den i skapet til den passer, en dag, om noen år - om dem noen gang kommer til å passe. Stakkar...hun som gledet seg til en kosegenser, som hun kunne bruke hjemme, på skolen, til og fra balletten, på hytta. Og jeg som trodde jeg strikket stram (har jo sett andre strikke løsere enn meg...)

Tanken om en ny genser slo meg også, men...orker jeg strikke en ny Dorthe-genser i mindre størrelse? I så fall blir nok ikke den ferdig før til neste vinter....ser jeg ut nå, blå himmel og sol, frister det lite å strikke et varmt plagg nå...som kanskje ikke vil være ferdig før våren er her for fullt...hmm da kan den jo brukes ute istedet for genser...vi får se...kanskje jeg må velge meg et annet garn, som ikke sagger så fælt.

Fikk ikke ta bilde av snuppa med genseren, hun syntes selv hun så rar ut med kjempegenseren....så jeg legger ved et bilde av genseren uten noen i den. Ser mindre ut på bildet enn det den er når Daniela har den på stakkar. Hun ønsker seg en Marius-genser, så kanskje jeg strikker det til henne (om jeg ikke kan få noen andre til å gjøre det) istedet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar