lørdag 5. mai 2012

Nye tider

Et lunt vognteppe til ei lita tulle som jeg er så heldig å få bli fadder til. Teppet ble strikket før hun var født, og siden ingen visste om at det ville komme jente eller gutt, så ble ikke duskene laget før etter fødselen. Derfor ble også fargevalget ganske nøytralt, en farge som passet godt til både rosa og blå.

Da jeg begynte på teppet var jeg sikker på at duskene skulle bli blå, var nemlig ganske sikker på at babyen skulle bli gutt. Det har seg sånn at ryktene sier at de som bor i området der barnet bor, får bare gutter. Kan tenkes at det hadde noe med at "alle" fikk gutter i den perioden. For nå føler jeg at "alle" får jenter, inkludert da denne siste jentebabyen. Artig var det i alle fall at hun nå bryter en trend som så ut til å være vanlig der. Synes heldigvis at teppet er finest med de rosa duskene jeg da, og er veldig glad for at det er blitt flere jenter - alle disse guttene som ble født for noen år tilbake trenger jo noen valgmuligheter om noen år. Jeg har allerede utpekt min "svigersønn" til hun minste min, så spørs det å se om de er like enige når de blir eldre.

Er fortsatt ei som er gravid blant mine venninner, spent på å se hva hun får. Kanskje tiden for å få bare gutter er forbi...


Fakta:
Oppskrift: Sandnesgarn "Det første året"
Garn: Alfa Sandnesgarn, 85% ull, 15% mohair
Farge: 3161 mellombrun - ny farge, som passer godt til andre farger.
Forbruk: 400gram i henhold til oppskrift, jeg brukte noe mindre uten å strikke for stramt
Pinner 7

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar